? ??????????????Punk Skulls (Animated)? ????? ?? ???Rating: 4.9 (48 Ratings)??134 Grabs Today. 22128 Total
Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????5?? ?????????????????????????????????The Best Thing? ????? ?? ???Rating: 4.9 (27 Ratings)??131 Grabs Today. 25067 Total Grabs. ????? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday 10 June 2009

andai kutahu hari terakhirku...

hmmm....mlm2 ni best ckit berjiwang2 hahaha...xder maknenya la.....tp mlm ni aku terasa sgt diri ini terlalu kerdil.....byknya dosa aku.....Ya Allah...beri lah daku keampunan ...hati aku bgitu sayu skali ble dengar lagu ni.....

Taubat Seorang Hamba
Album : Munsyid : Irsyadee Feat Hafiz Hamidunhttp://liriknasyid.com

Hati hiba mengenangkan dosa2 yg ku lakukan,
Oh Tuhan Maha Kuasa,Terima taubat hamba berdosa...
Ku akui kelemahan diri,
Ku insafi kekurangan ini,
Ku kesali kejahilan ini,
Terimalah 3x.....
Taubatku ini.....

Telah aku merasakan derita jiwa dan perasaan,
Kerna hilang dari jalan
menuju redhaMu ya Tuhan.

Ku akui kelemahan ini,
Ku insafi kekurangan ini,
Ku kesali kejahilan ini,
Terimalah 3x...
Taubatku ini...

Di hamparan ini
ku meminta..
moga taubatku diterima...
Ku akui kelemahan ini,
Ku insafi kekurangan ini,
Ku kesali kejahilan ini,
Terimalah 3x....
Taubatku ini.....

Ku akui kelemahan ini,
Ku insafi kekurangan ini,
Ku kesali kejahilan ini,
Terimalah 3x..
Taubatku ini...

Ya Allahhhhhhhh....ampunilah dosa hambaMu ini...amin amin yarabbalalamin...aku rs sayu sgt mlm ni...lagu ni aku ulang2 jer sambil menaip minit mesyuarat....hmmmmmmmmm.....jauh dah perjalanan hidup aku ni...tp aku xpernah berpuas hati dengan kehidupan aku ni....ada jer yg aku minta ...tp permintaan tuhan selalu aku alpa....hmmmm..tibe2 teringat amanat rasulullah...yg mana umatnya hanya akan hidup 1500 tahun sahaja di dunia yang fana ini.....ya Allah...............dalam masa 60 tahun sahaja lagi yang tinggal........terima la taubatku ini !!!itupun jika diizinkan untuk menongkat dunia lagi....tp jika aku kembali padaMu pada usia yang hampir ini...aku redha Ya Allah.....tp berilah aku ruang untuk kembali mengabdikan diri untuk mu ......


Andai ku tahu ini hari terakhirku ...
tentu siangnya aku sibuk berzikir
tentu aku tak akan jemu melagukan syair rindu
mendayu..merayu...kepada-NYA
Tuhan yang satu ........
andai ku tahu ini hari terakhir...
tentu solat ku kerjakan di awal waktu..
solat yang dikerjakan...sungguh khusyuk lagi tawadhu'
tubuh dan qalbu...bersatu memperhamba diri menghadap Rabbul Jalil...
menangisi kecurangan janji"innasolati wanusuki wamahyaya wamamati lillahirabbil 'alamin"[sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku, dan matiku...
kuserahkan hanya kepada Allah Tuhan seru sekalian alam]

andai kau tahu ini hari terakhir
tidak akan kau sia siakan walau sesaat yang berlalu
setiap masa tak akan dibiarkan begitu saja
di setiap kesempatan juga masa yang terluang
alunan Al-Quran bakal kau dendang...bakal kau syairkan..

Duhai Ilahi....
andai ini hari terakhir buat kami
jadikanlah ia hari paling bererti...paling berseri...
menerangi kegelapan hati
kami menyeru ke jalan menuju redha serta kasih sayangMu
Ya Ilahi semoga bakal mewarnai kehidupan kami di sana nanti


-n-

0 comments: